مقالات آرشیو خبر ها
بانوی پیر دلتنگ شازده کوچولویش خواهد شد

بانوی پیر دلتنگ شازده کوچولویش خواهد شد

لحظه ای که او به زمین برخورد کرد، به نظر جدی می آمد، او در دقیقه ی 15 بازی با پالرمو روی وازکز تکل زد، اما زانوی خودش پیچ خورد. او واضحا رنج می کشید، مفصلش را گرفته بود و از نیمکت درخواست کمک می کرد. قبل از اینکه این هافبک خوش استیل با ماریو لمینا تعویض شود، تیمش جلو افتاده بود، بانوی پیر 4‐0 پیروز شد و با توجه به باخت ناپولی عصر شنبه به اینتر، فاصله ی آنها در صدر به 9 امتیاز رسید، در حالیکه تنها 5 هفته به انتهای فصل مانده است.

 

با این حال علی رغم اینکه آنها یک گام دیگر به اسکودتوی پنجمی که تاریخی می تواند باشد نزدیک شدند، سلامتی مارکیزیو اولین نگرانی ماسیمیلیانو آلگری بعد از نواخته شدن سوت پایان بود:

 

احتمالا رباط صلیبی است، ما امشب یا فردا بررسی خواهیم کرد.

 

او امیدوار بود که مشکل جدی نباشد، اما وقتی الگری کنفرانس مطبوعاتی را شروع کرد، می دانست که اینگونه نیست.

 

اسکن ام آر آی تایید کرد که کلودیو مارکیزیو دچار پارگی رباط صلیبی قدامی زانوی چپش شده و به زیر تیغ جراحان خواهد رفت.

 

برای تمام کسانی که این مسئله بهشان مربوط است، از دست دادن مارکیزیو برای ادامه ی فصل و از همه مهم تر یورو 2016، ضرری بس هنگفت به شمار می رود، چرا که این بازیکن 30 ساله هم برای تیم ملی و هم برای باشگاهش اهمیتی فراوان دارد. از دست دادن شاهزاده حال هوای تورینی ها را افسرده کرده است. این هافبک تا ماه اکتبر در دسترس نخواهد بود و باید دید یوونتوس با غیبت او چگونه کنار می آید.

 

دو سوال مطرح است، اینکه چه کسی در بازی های باقی مانده ی این فصل جایگزین او خواهد شد؟ و دیگر اینکه، حضور نداشتن در تمرینات پیش فصل چقدر روی این بازیکن برای فصل بعد اثر خواهد داشت.

 

این دقیقا همان مشکلی بود که یوونتوس را در مقاطع ابتدایی این فصل دچار پوچی کرد، هرنانس و سیمونه پادوین برای پر کردن جای او بسیار بی کفایت نشان دادند و یوونتوس در نبود شاهزاده اش امتیازات فراوانی را از دست داد. او در ماه اکتبر و در تساوی 0‐0 ـشان با اینتر بازگشت و فرم یوونتوس به سرعت بهبود یافت.

 

رکوردشان با حضور او در تیم باورنکردنی است، در واقع مارکیزیو 32 بازی در تمام رقابت ها برای یووه به میدان رفته که 25 پیروزی، 6 تساوی و تنها 1 باخت حاصل تلاش های یووه با کمک او بوده است. تنها باخت آنها در یک بازی خارج از خانه با سویا در لیگ قهرمانان بود، آمار او با 0 گل و دو پاس گل نمی تواند نقش پررنگ او در تقریبا تمام مسابقات این فصل را نمایان کند.

 

همه احتمالا به خاطر دو نیمه ی قابل قبول مقابل بایرن او را بخشیده اند ، اما هرنانس در طول فصل بارها و بارها ثابت کرده که برای بازی کردن در پست رجیستا زیادی پر اشتباه است ، این نمونه بازی مقابل مونشن گلادباخ است که با یک تکل ناشینانه مومنتوم بازی را از یوونتوس گرفت.

 

مصدومیت او به به این معنا است که بانوی پیر نیاز به فعالیت در بازار نقل و انتقالات تابستانی دارد. روسای باشگاه مدت ها به دنبال بازیکنی شبیه به پیرلو هستند، با توجه به اینکه نه هرنانس و نه ماریو لمینا برای این پست ایده آل به نظر نمی رسند. بازیکن برزیلی به نظر ضعیف است و پتانسیل انجام اشتباهات بزرگ را دارد در حالیکه  جوان گابنی باید از لحاظ تاکتیکی چیزهای زیادی بیاموزد و مصدومیت مارکیزیو تنها نیاز به سرمایه گذاری را اورژانسی تر کرده است.

 

لمینا به عنوان یک جانشین موقت در هفته های اخیر خوب نشان داده است، اما یوونتوس باید خدا را شکر کند که کورس اسکودتو دیگر مثل گذشته نزدیک نیست و هفته های خیلی کم مانده و احتمالش اندک است که ناپولی بتواند فاصله را کم کند.

 

در حالیکه کلودیو به شکل تحسین برانگیزی از پس بازی در پست پیرلو برآمد و توانایی هایش را به عنوان یک رجیستا بکار انداخت و در عین حال کمک بسیار زیادی هم به خط دفاع می کرد، این ذهنیت پیروزی اوست که آلگری بیش از هرچیزی دلتنگش خواهد شد. او بازیکنی است که با لباس تیم رشد کرده است و کمتر کسی به اندازه ی او برای وضعیت تیم اهمیت قائل خواهد شد همواره کسی بود که برای یک تیم خود را فدا می کرد، اما طبق آمار هو اسکورد، او به طور میانگین هر بازی با 63.5 پاس (8 پاس بلند و بقیه کوتاه )‌ بیشتر از هر کسی توپ گردانی کرده است، صحت این پاس ها 88.5% است که میزان قابل توجهی است و او کسی است که جریان هجومی تیم را فرماندهی می کند. او در بازی بدون توپ هم همینقدر موثر است، تنها پوگبا (72) و اورا (51) از مارکیزیو (48) بیشتر تکل کرده اند، هیچ کس به اندازه ی او موفق به بریدن پاس های حریف (2.8) نشده است، او دائما به دنبال این است که مالکیت توپ را پس بگیرد و توپ پخش کند.

 

هوش تاکتیکی او هیچ حد و مرزی نمی شناسد، این خصوصیت به او تنوع در سبک های مختلف بازی را می دهد و باعث می شود عضوی ارزشمند از تیم باشد، اما همه ی ما دلتنگ مارکیزیو در پست قبلیش هستیم: هافبک باکس تو باکس.

 

 خوان ماتا زمانی گفته بود که مارکیزیو بیشتر از هر هافبکی در جهان مورد کم توجهی واقع می شود ، حقیقت تلخی که امروزه با مرور اظهار نظرهای هواداران یوونتوس به آن پی می بریم ، حتی خود یوونتوسی ها هم فکر می کنند او یک بازیکن معمولی است ، در حالیکه کم اشتباه بازی کردن در پستی به حساسیت پست رجیستا تنها از یک بازیکن کلاس جهانی چون او بر می آید.

 

پست مارکیزیو در این فصل به عنوان رجیستا، تا حدی روش بازی یوونتوس را عوض کرده است و با اینکه آنها به همان روند خارق العاده اشان ادامه می دهند ― پیروزی در 24 بازی از 25 بازی اخیرشان ― تماشاگر عادی حتما متوجه می شود که این هافبک در آن پست دارد استعدادش را هدر می دهد.در پست قبلیش، او می توانست در حرکات طولی به تیم کمک کند و از بازخوانی اش برای فرارهای به موقع و جلو کشیدن تیم استفاده کند، گل بزند و و برای بقیه فضاسازی کند و در عین حال می داند کی به عقب برگردد و به خط دفاع کمک کند، افراد کمی شبیه مارکیزیو هستند و او به شکلی ممتاز در کنار آرتورو ویدال بازی کرد. سامی خدیرا به تیم آمد و در پستی مشابه کمک بسیار زیادی به یوونتوس کرد، اما او تحرک و پویایی کلودیو را ندارد.

 

 لمینا بعد از کوادرادو بیشترین دریبل موفق را داشت ، او ۳ بار در فاز دفاع و ۱ بار در فاز حمله در نبردهای هوایی پیروز شد ( بیشتر از هر کسی در یووه ) ، دو تکل زد ، ۵ بار توپ را از منطقه ی خطر دور کرد و ۲ پاس برید.

 

به نظر می آید آلگری در هفته های پیش رو به لمینا اعتماد می کند و این بازیکن جوان هم مشتاق است که با ثبات بیشتری به میدان برود او بازیکن پرانرژی و مصممی است، اما هنوز بسیار خام است و باید یاد بگیرد که کی جلوی خودش را بگیرد و از نفوذ خودداری کند، اما هم مربی و هم روسا گفته اند که به پتانسیل او ایمان دارند و فکر می کنند که او بازیکن با کیفیتی است. اگر لمینا به درستی پرورش داده شود و بتواند در کنار هم تیمی های با تجربه ترش بازی کند، در چند بازی بعد می تواند به پیشرفتش کمک کند و ثابت کند که ارزش سرمایه گذاری که یوونتوس برای انجامش شک دارد را خواهد داشت.

 

باید دید که او کی می تواند برگردد، اما جای این بازیکن اهل تورین در بیانکونری قطعا خالی خواهد بود، او مهره ای کلیدی در مرکز همه ی چیزهایی باشگاه کودکی هایش در سال های اخیر چه تحت هدایت الگری و چه کونته به دست آورده , بوده است.

 

با تنها 5 بازی مانده به پایان فصل و یک فینال کوپا ایتالیا در راه، یوونتوس باید راهی برای بازی کردن بدون مارکیزیو پیدا کند، چیزی که در گذشته ثابت شده که بسیار دشوار است.

 

از بلیچر ریپورت و ESPNFC


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: